Wat heeft de cliëntenraad besproken? Lees het halfjaarlijks verslag april 2022

Wat heeft de cliëntenraad besproken? Lees het halfjaarlijks verslag april 2022

Hier volgt weer een update vanuit de cliëntenraad.

De cliëntenraad wordt steeds meer betrokken bij en op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen van RZWN, een goede ontwikkeling. In dit verslag lees je wat we hebben besproken in de afgelopen maanden.

Wat hebben we gedaan?
We hebben als leden van de cliëntenraad in diverse werkgroepen plaatsgenomen om zo onze stem en ideeën te doen gelden. We worden zo heel goed betrokken bij alles waar RZWN mee bezig is om zichzelf steeds verder te ontwikkelen.

In het proces omtrent de verandering van apotheekdienstverlening mochten wij voortdurend meedenken en is onze mening duidelijk meegenomen in deze overgang. Bij de uitrol is de cliëntenraad nauw betrokken. Zoals het uittesten van het digitale platform voor de patiënt.

We hebben ons ook verdiept in de digitale wereld voor wat betreft de persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO). We hebben aangegeven dat dit echt gebruiksvriendelijker moet worden om van grotere meerwaarde te kunnen zijn.

De kennismaking met de sociaal maatschappelijke ondersteuning heeft plaatsgevonden en het was interessant om te horen, wat RZWN doet om mensen met reuma op deze manier de ondersteuning te geven, die soms erg nodig is.

De komende tijd gaan we ons o.a. bezighouden met verdere digitalisering binnen RZWN en de innovatieve projecten. We hebben zelfs een E-health training gevolgd zodat we inhoudelijk goed kunnen meepraten.

Ten slotte focussen we ons op het werven van nieuwe cliëntenraad leden, met name uit de regio’s Flevoland/Friesland en Roosendaal. Heb je interesse om samen met ons te gaan voor het patiënten belang binnen RZWN, neem dan contact op via clientenraad@reumazorgzwn.nl

We nodigen je dan graag uit voor een kennismaking.

Tot de volgende update!

De cliëntenraad van RZWN

21 april, 2023

Tag

Berichten over hetzelfde onderwerp